منوی بالا را از قسمت نمایش -> فهرست انتخاب کنید

بررسی کامل هیوندای توسان ۲۰۱۸ / گالری تصاویر

انتظاری که از هیوندای توسان ۲۰۱۸ وجود دارد آن است که با سامانه چهارچرخ محرک و پیشرانه بنزینی ارائه شود، همان طور که از بقیه شاسی بلندهای میان سایز هیوندای نیز انتظار می‌رود. هیوندای توسان در بازار استرالیا با چهار تریم مختلف، تحت عناوین: اکتیو، اکتیو ایکس، الیت و هایلندر عرضه می‌شود که حدود ۷۷ درصد از کل فروش این محصول را دو نسخه اکتیو و اکتیو ایکس به خود اختصاص داده‌اند. از این مقدار نیز مدل اکتیو ایکس توانسته با صندلی‌های چرمی، شیفتر، غربیلک فرمان پریمیوم، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن و تاشوندگی برقی، حدود ۵۶ درصد فروش را به سوی خود بکشاند. قیمت نسخه اکتیو برابر ۳۱,۵۹۰ دلار استرالیا و مدل اکتیو ایکس معادل ۳۳,۶۵۰ واحد است.

هیوندای توسان 2018
اگر سامانه چهارچرخ محرک و پیشرانه بنزینی جزء معیارهای انتخابی شما باشند، بایستی به سراغ دو نسخه الیت و هایلندر که نیروی خود را مدیون پیشرانه ۱٫۶ لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژر هستند، بروید که در این صورت به ترتیب در قبال آن دو باید ۳۹,۲۵۰ و ۴۵,۴۵۰ دلار استرالیا پرداخت نمایید.

هیوندای توسان 2018
شاید این سوال در ذهن شما نقش ببندد که آیا ۱٫۶ لیتر می‌توانید جوابگوی یک شاسی بلند ۱۷۰۰ کیلوگرمی باشد یا نه؟ توان این موتور معادل ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور آن ۲۶۵ نیوتن-متر است که از دور موتور ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰rpm در دسترس قرار می‌گیرد و به همین دلیل از قدرت و انعطاف‌پذیری کافی در شرایط مختلف برخوردار است. برخلاف نمونه دو لیتری که با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک و یا دستی همراه شده است، سامانه انتقال قدرت نسخه ۱٫۶ لیتری از گیربکس هفت سرعته دوکلاچه بهره می‌برد که البته عملکرد آن عالی نیست.

هیوندای توسان 2018
به لطف توربوشارژرهای دوقلو، کشش خودرو در دنده‌های سنگین مناسب و بانشاط است اما واکنش خودرو نسبت به پدال گاز در دنده سوم با تاخیر همراه است و گاهی اوقات نیاز به معکوس کشیدن احساس می‌شود. در هنگام گشت و گذار، ویژگی خاصی نظرات به سمت خود جلب نمی‌کند و جریان پایدار گشتاور برای دستیابی به سرعت‌های بالا و گذر از سربالایی‌ها، همواره تداوم دارد. سیستم‌ فرمان توسان جزء موارد مورد پسند ماست، چرا که علاوه بر گردش راحت و آسان بویژه در هنگام پارک نمودن خودرو، برای مسافرت‌های طولانی نیز مناسب بوده و از سفتی معقولی سود می‌برد. اما انتظار چالاکی بیش از حد از سامانه فرمان نداشته باشید و در کل اندکی تنبل به نظر می‌رسد. سرزندگی خودرو در عبور از پیچ‌ها نیز مشهود است، در این مواقع توسان قرص و محکم عمل نموده و باصلابت در پیچ حرکت می‌کند. خبری از بادی رول نیست و سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب، در کار خود کاملا ماهر هستند.

هیوندای توسان 2018
کیفیت سواری توسان در حقیقت یک مقوله پیچیده است، از همان ابتدا که سوار بر توسان شدیم، سفتی خاصی را از ناحیه کمک فنرها احساس نمودیم. ناهمواری‌های بزرگ به خوبی جذب سیستم تعلیق می‌شود اما در جاده‌های ناصاف کم کیفیت، کمی بیشتر متوجه مشغولیت سیستم تعلیق خواهید شد و دیگر نمی‌توان پیچ و خم‌های این گونه مسیرها را با خونسردی تمام طی نمود.

هیوندای توسان 2018
صندلی‌های چرمی، اگرچه بدن را به خوبی حمایت می‌کنند اما سفتی آنها بیش از حد انتظار بوده و درخور شان یک نسخه سطح بالا نیست. همچنین باوجود استفاده از مواد نرم در بسیاری از نقاط کابین، اما برخی مواد پلاستیکی خشک و کم کیفیت نیز به چشم می‌خورند که باعث کاهش رتبه کیفیت کابین توسان هایلندر خواهند شد. دید به بیرون خوب بوده و فضای کافی برای سر، پا و آرنج پنج سرنشین بزرگسال در کابین توسان یافت خواهد شد.
عایق بندی صوتی کابین در درجه بالایی قرار دارد و در ساعات اوج شلوغی و ترافیک، صدای چندانی از بیرون به داخل کابین راه نمی‌یابد. حتی صدای پیشرانه نیز به داخل راه ندارد مگر آنکه دور موتور را به فراتر از ۵۰۰۰ برسانید.

هیوندای توسان 2018
از نظر فضای قراردادن اشیا نظیر تلفن همراه، بطری آب، کیف پول و غیره هیچ جای نگرانی نیست. همچنین دو عدد پورت برق ۱۲ ولت، یک عدد پورت USB و یک عدد پورت جک ۳٫۵ میلیمتری در جلو وجود دارد. جعبه داشبورد نیز علاوه بر روشنایی، خنک هم می‌شود. محفظه بار هم علاوه بر جاداری، از روزنه بزرگ و ارتفاع زیاد برخوردار است که آن را مناسب جای دادن چمدان‌های بزرگ و مواد مختلف می‌نماید. در داخل چرخ زاپاس که کف قسمت بار مخفی شده است، دو عدد جعبه کوچک برای قرار دادن اشیا قیمتی وجود دارد و کل اسباب و وسایل‌تان را نیز می‌توانید به چهار قلاب تعبیه شده در محفظه بار، محکم ببندید.

هیوندای توسان 2018

هیوندای توسان 2018
هیوندای توسان از بسیاری جهات خودروی مناسبی است، رانندگی خوبی دارد و از کیت‌های مختلف تکنولوژیک بهره‌مند شده است. اما به نظر ما نسخه الیت با توجه به صرفه جویی شش هزار دلاری که نصیب خریدارش می‌کند، گزینه مناسب‌تری باشد. مدل اکتیو ایکس نیز با همین مقدار کاهش قیمت نسبت به الیت و استفاده از رینگ‌های کوچکتر که موجب نرمی بیشتر سواری می‌شود نیز جزء گزینه‌های محبوب به شمار می‌رود. اگرچه گزینه‌های مختلفی در این سگمنت پرطرفدار وجود دارند که کار توسان را در بازار سخت خواهند نمود، نظیر هموطنش کیا اسپورتیج، اما رقبا نیز باید بدانند که با حریفی سرسخت باید دست و پنجه نرم کنند.

گالری تصاویر:

پدال

                               

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا جواب مناسب را در مربع بنویسید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.