منوی بالا را از قسمت نمایش -> فهرست انتخاب کنید

شاسی بلند چری تیگو ۸؛ محصول احتمالی چری برای بازار ایران /تصاویر

چری تیگو8

چری تیگو ۸ با ارائه اطلاعات محدود رونمایی شد، یک خودروی شاسی بلند سایز بزرگ با قابلیت حمل ۷ سرنشین که به گفته شرکت خودروسازی چری، از ماه مارس ۲۰۱۸ به چرخه تولید این شرکت اضافه شده و به مشتریان عرضه می‌شود.

خودروی شاسی بلند چری تیگو ۸ که پیش از این تحت عنوان “چری T18” شناخته می‌شد، به نوعی بزرگ‌ترین عضو خانواده “تیگو” به شمار می‌آید که از لحاظ ابعاد و اندازه باتوجه به نام گذاری اتومبیل، یک کلاس بالاتر از خودروی شاسی بلند “چری تیگو ۷” قرار می‌گیرد که از سوی گروه خودروسازی “مدیران خودرو” در اختیار مشتریان داخل کشور قرار می‌گیرد.

چری تیگو8

باوجود معرفی رسمی این خودرو از سوی چری، اطلاعات کامل و دقیقی در رابطه با ابعاد اتومبیل ارائه نشده است، اما باتوجه به ادعای منابع خبری، خودروی شاسی بلند “چری تیگو ۸” اندکی بزرگ‌تر از چری Exeed TX خواهد بود و ابعاد آن به خودروی شاسی بلند Jetour X70 نزدیک شده است که به نوعی بزرگ‌ترین خودروی شاسی بلند چری به شمار می‌آید.

به طور دقیق، خودروی شاسی بلند چری تیگو ۷ در طول کلی ۴۵۰۵ میلی متر، عرض ۱۸۳۷ میلی متر، ارتفاع ۱۶۷۰ میلی متر و همچنین با فاصله بین دو محور ۲۶۷۰ میلی متر ساخته شده است که در کلاس پایین‌تر از چری تیگو ۸ قرار می‌گیرد. از طرفی دیگر، ابعاد و اندازه چری Exeed TX به ترتیب معادل ۴۶۶۴ میلی متر، عرض ۱۸۷۲ میلی متر، ارتفاع ۱۶۸۵ میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور ۲۶۹۷ میلی متر خواهد بود که باز هم به ابعاد بزرگ‌تر چری تیگو ۸ اشاره شده است.

آخرین گزینه در میان محصولات شاسی بلند چری که صحبت از شباهت آن با خودروی ” تیگو ۸” به میان آمده است، اتومبیل Jetour X70 خواهد بود که با طول کلی ۴۷۲۰ میلی متر، عرض ۱۹۰۰ میلی متر، ارتفاع ۱۶۹۵ میلی متر و همچنین با فاصله بین دو محور ۲۷۴۵ میلی متر ساخته شده است که به طور موقت، می‌تواند ابعاد تقریبی چری تیگو ۸ را در اختیار کاربران قرار دهد.

چری تیگو8

باتوجه به ادعای منابع خبری، به احتمال زیاد در زیر کاپوت چری تیگو ۸ یک پیشرانه چهار سیلندر ۱٫۵ لیتری وجود داشته باشد که با سود جستن از توربوشارژر، می‌تواند نزدیک به ۱۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند، اما رسانه‌های محلی چینی به یک پیشرانه تنفس طبیعی چهار سیلندر ۲ لیتری هم اشاره کرده‌اند که حدود ۱۲۲ اسب بخار قدرت برای آن پیش بینی شده است، هرچند این پیشرانه تنفس طبیعی با خروجی قدرت ۱۲۲ اسب بخاری به هیچ عنوان مناسب شاسی بلند سایز بزرگی همچون “چری تیگو ۸” نخواهد بود.

در بخش فنی، به نظر می‌رسد که شرکت خودروسازی چری بر روی تمامی محصولات شاسی بلند خود من جمله چری تیگو ۷ از پیشرانه‌های مشترک استفاده می‌کند، درست همان کاری که دیگر شرکت‌های خودروساز چینی انجام می‌دهند، همچون زوتی، چانگان، دانگ فنگ و یا حتی کمپانی خودروسازی گریت وال که بدون توجه به ابعاد و اندازه اتومبیل، از یک پیشرانه مشترک بر روی تمامی محصولات بزرگ و کوچک خود استفاده می‌کنند!.

همانطور که گفتیم، پیشرانه‌های مذکور بر روی کراس اوور چری تیگو ۷ هم مورد استفاده قرار گرفته است، اما در خصوص پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژر اتومبیل می‌توان گفت که این موتور با سود جستن از توربوشارژر برای ارسال هوای بیشتر به داخل سیلندرها، می‌تواند در سیکل ترکیبی با پمپاژ تنها ۶٫۳ لیتر سوخت از باک اتومبیل و ارسال آن به سمت انژکتورهای پاشش سوخت، حداکثر ۱۴۷ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۵۰۰ و سپس در دور موتور ۱۷۵۰، قادر به تولید ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور خواهد بود که پس از تولید توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه دریافت شده و به سمت چرخ‌های محرک ارسال می‌شود که در مقایسه با جعبه دنده‌های CVT قبلی چری عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته است، در همین رابطه بر روی شاسی بلند چری تیگو ۷ باعث شده تا شتاب صفر تا صد کمتر از ۱۱ ثانیه بدست آید.

گالری تصاویر:

                               

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا جواب مناسب را در مربع بنویسید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.