منوی بالا را از قسمت نمایش -> فهرست انتخاب کنید

ورود ۴ خودروی جدید مشترک ایران و شرکت های خارجی در سال آینده

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: سال آینده ۴ محصول مشترک خودروسازی ایران و شرکت های خارجی وارد بازار می شود.

به گزارش خودرو۳۶۵ منصور معظمی در گفت وگو با ایرنا افزود: یکی از اتفاقاتی که در حوزه خودروسازی کشور پس از برجام رخ داد، عقد ۶ قرارداد خودروسازی با شرکت های بین المللی بود.

به گفته وی، محصول یکی از این قراردادها اکنون وارد بازار خودرو شده و خودرو مشترک بین ‘سیتروئن’ و سایپا نیز سال آینده وارد بازار می شود.

وی یادآور شد: محصول مشترک خودروسازی ایران و شرکت های خارجی به عنوان قراردادهای پسابرجامی وارد بازار خواهد شد.

رئیس ایدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) گفت: امروز بالاترین رضایتمندی مردم از خودروها مربوط به محصولاتی است که به صورت مشارکتی با صاحبان برند تولید می شود.

معظمی با اشاره به درخواست سرمایه گذاری در بخش خودروسازی افزود: اکنون بیشتر برندهای خودروسازی در ایران برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند که سرمایه گذاری این برندها با مشارکت ۵۰ درصد است.

معظمی یادآور شد: صنعت خودرو یکی از صنایعی است که از موهبت برجام حداکثر استفاده را کرده و تولید کنندگان خودرو از این فرصت استفاده کرده اند.

به گفته وی، نزدیک به ۱٫۸ میلیارد دلار حجم سرمایه گذاری خارجی در حوزه خودروسازی ایران انجام شده یا در حال انجام است.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود: صنعت خودروسازی ایران در ۱۰ ماه امسال حدود ۲۴ درصد افزایش تولید داشته به طوری که در دولت تدبیر و امید تولید خودرو از ۷۰۰ هزار دستگاه به یک میلیون و ۶۵۰ هزار خودرو رسیده است.

رئیس ایدرو در این خصوص که آیا قیمت خودرو در سال آینده گران می شود نیز گفت: قیمت خودرو تابع بازار است و قیمت تمام شده یک محصول، مجموعه ای از قیمت های ثابت و سر بار است.

معظمی گفت: تلاش این سازمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت بر این است که از طریق افزایش بهره وری این اتفاق نیفتد، اما وقتی سایر عوامل تولید از جمله نیروی انسانی و انرژی افزایش می یابد، به تبع آن قیمت یک محصول نیز افزایش خواهد یافت.
م

عاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در ۲ سال اخیر به صورت تقریبی افزایش قیمت خاصی در صنعت خودرو نبوده و ممکن است این افزایش حداقل یک تا ۲ درصد بوده باشد.

معظمی ادامه داد: باید به سمتی رفت که بهره وری در این حوزه افزایش یابد ولی در نهایت در خصوص افزایش قیمت خودرو، شورای رقابت تصمیم گیرنده است.

                               

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا جواب مناسب را در مربع بنویسید *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.